Charakterystyka
System LMG posiadają cztery rzędy kulek zaprojektowane pod kątem styku 45°, co umożliwia przeniesienie równych obciążeń we wszystkich kierunkach. Zapewnia to uzyskanie dużej sztywności i wysokiej nośności. Ponadto, seria LMG posiada funkcje samoczynnego wyrównania, zapewnia to zniwelowanie błędów podczas montażu – co skutkuje wysoką precyzją i płynnym ruchem.
System uszczelniający
Kompletny system uszczelniający w serii LMG składa się z uszczelnień: końcowych, wewnętrznych i dolnych oraz zgarniacza metalowego. Podwójne uszczelnienie zwiększają przede wszystkim optymalną ochronę przeciwpyłową, zapobiegają także wprowadzeniu ciał obcych do wózka i uniemożliwia wypływ smaru - podwyższa to trwałości produktu.
Smarowanie
Gniazda smarowne - umieszczone w kilku miejscach na końcu wózka jezdnego. Daje to więcej opcji podczas projektowania urządzenia, umożliwia zwiększenie efektu smarowania urządzenia. a następnie zwiększy żywotność produktu.
Klasa dokładności
Seria LMG jest podzielona na pięć klas dokładność:
1. N - Normalna
2. H - Wysoka
3. P - Precyzyjna
4. SP - Super precyzyjna
5. UP - Ultra precyzyjna
Systemy uszczelnień
Kod | Zabezpieczenia przeciwpyłowe |
Bez Symbolu | Zgarniacz metalowy |
UU | Dwukierunkowe uszczelnienie końcowe |
SS | Podwójne uszczelnienie końcowe + Uszczelnienie dolne + Uszczelnienie wewnętrzne |
ZZ | SS + zgarniacz metalowy |
DD | Podwójne dwukierunkowe uszczelnienie końcowe + Uszczelnienie dolne + Uszczelnienie wewnętrzne |
KK | DD + Zgarniacz metalowy |
Klasy naprężenia wstępnego
Klasa Naprężenia Wstępnego | Kod | Naprężenie | Warunki pracy |
Wstępne Naprężenie | P0 | 0~0.02C | - Kierunek naprężenia stały, wibracje i uderzenia są lekkie, a dwie osie są stosowane równolegle. - Wysoka precyzja nie jest wymagana, potrzebne niskie opory tarcia |
Średnie Naprężenie | P1 | 0.04~0.06C | - Do podwieszonych aplikacji z obciążeniem chwilowym - Stosowane w konfiguracji z jedną osią |
Wysokie Naprężenie | P2 | 0.07~0.09C | - Bardzo duże wibracje i uderzenia, wymagana wysoka sztywność. - Zastosowanie dużego obciążenia lub ciężkiego cięcia |
Typ kołnierzowy
Budowa | Seria |
Krótki – duże obciążenie | LMG.... C |
Długi – bardzo duże obciążenie | LMG...LC |
Typ kwadratowy wysoki
Budowa | Seria |
Krótki – duże obciążenie | LMG.....H |
Długi – bardzo duże obciążenie | LMG...LH |
Typ kwadratowy kompaktowy
Budowa | Seria |
Bardzo krótki – średnie obciążenie | LMG....ST |
Krótki – duże obciążenie | LMG......T |